Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

måndag 4 maj 2009

Back 2 old school?

Well,

Som bestämt gick jag till biblioteket igår efter ett evigt snoozande på morgonen. Tanken var att jag skulle koncentrera mig på matten, men efter en stund blev jag rastlös och bestämde mig för att gå en runda på biblioteket... och fastnade. Lånade tre böcker, varav en "letters from the inside" som handlar om två tjejer som brevväxlar, då efter hand fler och fler secrets kommer fram. Det var vad jag gjorde den eftermiddagen, satt klistrad i den jävla boken som snart är utläst! Som om jag hade två personligheter (kanske jag har?), en Yessica och en Jessica. Anyway...

Tänkte ta upp det här med brev. När jag var liten spenderade jag mycket pengar på att dels skicka brev och dels handla dessa värdelösa brevpapper. De skulle lukta gott, man skulle helst ha 20 olika sorter, man fick aldrig skicka samma brevpapper till samma person - liksom du inte kan använda underkläder på dig två dagar i sträck.
Hittade dessutom två stora boxar igår som ligger undanstoppade i min garderob, bara innehållande brev. Helt otroligt att jag egentligen orkade skriva så mycket, men även få så många tillbaks! Och töntigt nog känns det helt underbart att läsa brev som man fick vid 10 års ålder. Hur man, i den åldern, använde sin svenska och hur många stavfel man hade. Nu i efterhand undrar jag också varför jag egentligen slutade. Lycka för mig kunde vara när jag kom hem till vår villa på Golfbollsvägen i Oxie, en fredageftermiddag, och hitta ett brev i brevlådan. Det är old school nu. Istället sitter vi och nördar oss på Facebook, pratar ytligt om vilka fester vi har varit på och diskuterar varför Lisa inte borde vara ihop med Kalle. Men c'mon...

Är det någon som vill back to old school?

1 kommentar:

  1. Jag har jätte många brev ifrån dig i en låda under sängen..

    SvaraRadera