Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

torsdag 28 maj 2009

Sammanfattning

I måndags hade jag fett mycket plugg, men istället för att oroa sig över det stack jag och en killkompis till biljardhallen, spelade och tog en öl. Varför göra det så svårt när man bara kan strunta i problemen? Speciellt när man ser mållinjen och inte orkar springa den sista biten. Jag orkar inte ta tag i någonting just nu. Punkt.

Tisdag. 2st engelska presentationer och en inlämning. Sedan kom jag hem, pluggade... och somnade till Brandy.

Onsdag. Stötte på Barna på hemvägen och tog en kaffe, pratade om livet och varför han precis punkterat hans ex cykel. Jävligt elakt, men kul. Sedan sumpade jag böckerna, ringde frugan och bad henne komma hit. Typiskt Em: jag sitter i soffan, hon slänger sig som värsta drama queen över mitt knä med en pinuppa pose och säger - KILLA MIG PÅ ARMEN.
Och det gjorde jag såklart, hon hade ju med sig rabarberpaj och smoothies till mig :-)

Torsdag. Började med prov och sedan skulle vi cykla till Lund. 2 fucking mil i tant-takt. Jag blir så arg bara jag tänker på det. Vår lärare har tydligen det som en årlig "tradition", visserligen tar hon pension nästa år - men detta var too much. Tur för henne att hon hade gott kaffe.

Kväll: Sitter här och ska skicka in sista arbetet i textkommuikation och sedan påbörja ett EU-arbete. Så nu ska jag jobba fram till 23 för att sedan kolla på en kärleksfilm i min ensamhet... den verkar faktiskt vara bra, heter "Nätterna vid havet", samma regissör som The notebook. We'll see...

Nu vinner kaffet. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar