Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

lördag 2 maj 2009

Cuba Café och galna fransmän















People,

Medicinen börjar verka nu och jag mår super. Igår, efter en supermysig sitta-ute-i-det-fina-vädret-och-grilla-dag, tog jag bilen och körde hem till Sabine som nyligen hade vaknat.... 16:30, ha ha.... hon hade tydligen roligt dagen innan! Dessutom kan hon mig utantill och visste precis att jag var sugen på nybryggt kaffe, så det fick jag, sedan körde vi uppdateringar från både hennes och min sida :-)

Senare den kvällen mobiltrerrar Moa mig och frågar om jag är sugen på gå till Cuba Café... Vem är inte sugen?! Got my high-heels on!
Eftersom de flestade bangade blev det bara jag, Moa, Jessy och Fred, två killar från Frankrike som skulle battla idag på Battlehanics i Köpenhamn... Var meningen att jag skulle följa med, men Moa skulle aldrig hinna och sedan blev det aldrig av. Fett synd för att jag är riktigt sugen...

I alla fall! När vi väl kommer till Cuba Café så kommer ju alla in... förutom jag.
Vakten: - Sorry tjejen, det är 20 års gräns.
Yess: - Ahhhh, c'mon, jag har varit här många gånger (BIG LIE 1)
Vakten: - Tyvärr.
(OCH DÅ SÄTTER YESS IGÅNG)
Yess: Alltså, för det första. Mitt sällskap är mellan 22-25, men jag kan inte komma in? Jag varken här för att supa eller bete mig omoget. Jag är bara här för att DANSA och känner många där inne (BIG LIE 2).
Vakten: ....
Yess: En sak till, jag har både högklackat och körkort, vad kan gå snett?
Vakten: Jag gör bara mitt jobb...
Yess: Jag också, mitt jobb är att underhålla er! Det är jag som kommer dra igång stället! (SANT)
Vakten (snackar med en annan vakt som granskar mig ner ifrån och upp)
Yess: *ler stooort och charmigt*
Vakt 2: Jag kommer att ha koll på dig ;-)
Yess: *pinuppa-walkar in to the club*

För övrigt var det väldigt trevligt, Jessy och Fred var super trevliga och ska käka middag med dem imorgon :-) sedan åker de tillbaka till FRANCE på måndag... Bilder kommer upp sen!

Maliq - cheek to cheek
spelas om och om igen...

Nu ska jag plugga innan jag ska träffa Julia för en fika :-)

C ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar