Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

måndag 15 juni 2009

Måndag...

Asså wow. Slå det här.

Fredag + lördag + söndag = träningsvärk. Även om jobbet är nice i sig så blir man fett irriterad emellanåt. Tänk dig själv att våldta 250 brevlådor varje helg!? I natt sov jag två timmar för att sedan gå upp och springa iväg till nästa jobb... dubbelt upp, men vad gör man inte för pengar? Och sex-pack?

Efter jobb sprang jag snabbt förbi en föreläsning intill huset för att diskret lyssna på vad Malmö kommun har att punga ut i projektpengar inom kultur. Helt otroligt att 350 (om jag har rätt för mig) miljoner delas ut VARJE ÅR till människor som bidrar till kultur på något sätt. Eftersom jag själv är väldigt intresserad inom det området blir jag förvånad att inte fler känner till hemligheten. Så mycket det finns att göra, påverka och öppna möjligheter för. Har legat lågt nu ett tag med arrangemang men har nu kommit på den festaste idén - som jag utan tvekan kan säga blir Malmös wow eller aha-upplevelse. Jag jobbar fortfarande på det och kommer väl dela med mig av min idé så småningom... it's gonna be off tha hook....

Imorgon är det jobb... ska bounca till sängs nu...

2 kommentarer: