Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

söndag 7 juni 2009

Student- och smalvecka

Trodde att jag började tidigare, men nu sitter jag här och är fett irriterad för att jag insåg att vi börjar först från kl 10.25. Anyway, låt mig berätta om helgen... (studentveckan?) Daym.

1. Jobba aldrig natt när du vet att du ska festa åtminstonde 4 dagar i rad (och ha definitivt inte högklackat på dig då)
2. Tävla aldrig med en chilenare om vem som kan shotta mest
3. Kör aldrig någonstans långt bort utan GPS
4. Ta aldrig öl på möllan och kolla på match bredvid gay-people som kanske kastar ballonger på dig
5. Ät inte pizza 3 dagar i rad
Totalt = gör inget du ångrar...

Det var en bra sammanfattning. För övrigt har det varit jäkligt nice, nu är jag indirekt sambo, har fått nycklarna till Emelies lägenhet :-) Vem behöver en Mr HandyMan när man har mig? Förutom att polacken kan städa och laga mat så har hon dessutom fixat hennes lås på toaletten! Hasp, hammare och allt... Tecnologic.

Röstade ni i söndags? Helt sjukt att Piratpartiet fick över 7% - trots att de egentligen bara går ut med ett missnöje och inte kan inte stå för varken miljö- och jobbpolitik. Respect. Vi vill inte ha ögonen på oss på internet, det är tydligen därför en så pass stor del av vår yngre generation har röstat på Piratpartiet. Anyway, jag har gjort en insats och det känns jäkligt bra.

Ikväll uppträder Fuzz på en högstadieskola, Baby Fuzz ska inte vara med men ska istället filma hela showen. Lägger ut den sen :-) Riktigt underground. Ser framemot sommaren, har bestämt oss för att pumpa utomhus och jama vid stranden. Steady Summer 4 sure.
Pratade med fuzziez om att sticka någonstans nästa sommar, hela gänget... Frankrike? Lettland? Irland? Ha ha... vi får se.

Kolla på detta klippet, Just Debout förra året... Amazing Twins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar