Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

söndag 28 juni 2009

Whacked, projekt och andra överraskningar...

God morgon,

jag har nog aldrig sovit tyngre. Känns som om man haft en säck sand över sin sömn, jag är helt färdig... kanske för att jag inte har smält de goda nyheterna från igår. Jag fick nämnligen reda på någonting stort, något som troligen kommer bli min största dansmerit hittills. Så stort att jag inte ens vågar nämna det här, i rädsla om att det kanske inte blir av, vad som helst kan ju hända... Ni vet själva, man vill ju inte bli besviken.

Well. Whacked-lägret var super, stämningen var super, lärarna var super... Tidningen kom, Artan var där, vi hade jams, whaacking-jams, filmvisningar, många timmars workshop, god tjeckisk mat från en direkt importerad tjeckiska... Lärt mig samba på riktigt, äntligen! Och utöver det har jag jobbat hela helgen vilket har gett mig säkert mindre än totalt 6 timmars sömn. Nu har jag fett ont i ryggen och har lyckats övertala mamma om massage ikväll...

Projektet som jag har pratat om startade igår! Vi hade vår första träning och stämningen var på topp, adrenalinet var på topp - ni kan inte ana hur stort det här kommer bli. Härligt med så många deltagande, vi kommer bli fler...

Här är ett klipp från undervisningen på Whacked Streetdance camp...


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och bege mig till jobb.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar