Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

tisdag 25 augusti 2009

Back to reality

Back on track. Back to reality. Men om jag ska vara helt ärlig så är det lugnare nu när terminen har kommit igång för mig. Sommarlovet har inte varit sommarlov någonstans om jag ska vara helt ärlig. Istället bestod det av jobb 7 dagar i veckan, intensiv träning och 17 miljoner uppträdanden. Ändå har man tackat nej till många av dem! Det är likadant varje år...


... fast höjdpunkten var ändå NRJ in the park på Malmöfestivalen. Uppträdde där första gången år 2008 med Arash, iår blev det repris med ytterligare två stycken dansare. Giget på Liseberg 2 dagar efter blev också väldigt lyckat. Fan vad han är en skön snubbe! Blev tillfrågade om vi ville uppträda på hans enda spelning i Norden - vilket blir nästa projekt. Detta är dock inte förrens Oktober, så det är lugnt vatten fram tills dess.



För övrigt blir det ju sista terminen för mig. Mycket händer nu, alla flyttar, sticker utomlands etc etc. Brorsan har hittat lägenhet, är så glad för hans skull. Vi flyttar också, börjat packa lite smått i lägenheten. Har bara materiella saker framme nu. Har rensat alla mina jobb-papper och kastat hur många påsar skräp som helst... Kommer bli en sjukt rolig termin, mina dansklasser börjar på måndag nästa vecka! Jag fick jobb på Malmö Danscity förrsten. Nu har jag totalt 7 klasser i veckan... Måste väl börja förbereda koregrafier osv. Kommer aldrig till skott...


Annika lämnade oss i fredags. Hon var en i Arash-crewet, Art Deviance och The Hip Drop. Listan kan göras lång... Nu ska hon plugga i Sthlm på en musiklinje! Hade avslutningsmiddag för henne i fredags, jätte mysigt när alla 40-50st (?) samlades, blev lite olyckligt slut dock. Förutom Annika så sticker Benji till London om 2 veckor, helt sjukt. Kommit in på en av Europas finaste balettskolor, är så stolt över honom! Hanna följer med och ska jobba. Mia sticker också om hon hittar en aupair-familj. Paulina rymmer till New York för att gå en utbildning på Broadway Dancecenter och har hittat en lägenhet precis vid Manhattan. SKJUT MIG! Snart är det min tur...

Nu ska jag hoppa i säng och läsa lite :-)


Hittade ett klipp, filmat från Liseberg av någon i publiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar