Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

tisdag 11 augusti 2009

Summerdrop, afterdrop, afterparty....

Godmorgon.

Sitter i Emelies soffa och dricker kaffe då hon håller på att göra sig i ordning inför jobb. Otroligt skön kväll igår, vaknade upp efter en helgalen kväll. Efter att tagit klass i en hel vecka och lärt mig 17 nya koreografier från 6 fantastiska lärare avslutades allt på El Patio och Deep... där allt hände, ha ha. Em och jag har börjat tävla om vem som kan ragga till sig flest drinkar, i söndags lyckades jag kamma till mig 5 av 8 drinkar gratis... det du! Sedan kanske jag har fått ett nytt jobb.
Yess till bartendern: Jaaaha.... så då har du jobb till mig här snart?
Bartendern: Mjaa.... har du bartenderutbildning?
Yess: nej, men jag lär mig äckligt snabbt.
Bartendern: Kom med din cv så löser vi resten ;-)
Helt klart bättre än tidningsjobbet. Jag tror dessutom att jag har skadat min tå. Emelie tycker att den ser ut som en kassler som vill ut ur sitt nät. Kanske bör kolla upp det snarast.

För övrigt tycker jag att summerdrop har varit off tha hook. I lilla Malmö fanns folk från Cypern, Grekland (de jag träffade på workshopen i Grekland), Spanien, Göteborg, Norge, Stockholm, Danmark... Grymt! Ser redan framemot nästa sommar... veckan har varit helt sjuk. Lägger upp bilder så småningom :-)

Igår fick jag en slinga i håret (1 steg längre till förändring), dessutom slingrade jag Ems hår, lagade mat, åt middag i soffan till en grymt bra bölefilm - seven pounds. Idag ska jag träna med Arash-crewet och förbereda inför festivalen. Jag ljög för er tidigare, det är inte alls RixFM festivalen, istället NRJ in the park onsdagen den 19 aug kl. 19.

Detta var en av koreografierna vi lärde oss på Summerdrop...




Men även denna...




Tog även klass för den här bruden... Grym! Hennes sätt att undervisa kommer jag ta med mig i min framtida undervisning. Helt fantastisk dansare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar