Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

måndag 13 juli 2009

Britney, ölkrig och fulla danskar

Uppdatering Lördag: Vi tog oss till Danmark - och eftersom vi dessutom var lite tidiga stack vi förbi om Nico's kompis, chillade, förfestade en stund... jävligt nice lya. Säkert äckligt dyr hyra också. Sten-ambitiösa killar som pluggar till läkare. Lite bratiga men sköna.

Därefter stack vi till klubben, and BELIEVE ME, det första du ser på väggarna med stora bokstäver är "IT'S A GAY CLUB". Det säger nog allt... och det levde även upp till det. Hela klubben var utsmyckad till cirkus-tema! Baren, bartenderna, DJn... Därefter bytar vi om, sminkar oss, fixar oss... sedan ut till ett reserverat bord som väntade på oss med FREE BAR hela kvällen... och vi börjar dricka. Glas efter glas, vi alla var broke, ha ha...
Killarnas stil var ganska fresh, men jag och Mia var väldigt trashiga, Shaniqua stylade om oss en halvtimme innan vi skulle upp på scen - tänk er en typisk fabkille som tittar på dig nerifrån och upp, skakar på huvudet och säger "just give me 2 seconds" - och stylar om dig från topp till tå... Anyway, det blev nice. Vi såg duktigt lesbiska ut, bara vi skulle på toaletten blev vi antastade, när vi uppträdde blev vi antastade, ha ha... Riktigt läskigt... Fanns även korgar överallt med kondomer for free... Och då menar jag överallt. Creepy.







Vi gjorde vår grej och bestämde oss för att dra vidare, men alla var urfattiga så vi söp som fan på stället innan vi drog vidare... Och när vi väl beställer så fick vi reda på att det inte alls var free bar som vi blivit lovade. Ups. Och Chris, som är så sliskig, körde världens sneaky-repliker och fixade dricka till oss - då vi drack snabbt som fan för att sedan springa därifrån...


Genom Köpenhamns gator vandrar vi i high-heels, har tunga väskor och crazy make-up... Det var så äckligt tungt och till slut fick jag spel - jag och Mia var enda tjejerna - resterande 10 pers var killar.
- "Jag skiter i vem som tar min väska, men jag bär inte den, ni är män allihopa". Ha ha, jag fick som jag ville.
Från ett ställe till ett annat och vi fastnade på en bar. Beställer i baren och på vägen till bordet råkar någon stöta till PMS-Yessica så hon får öl över sig. Jävligt onödigt. Och direkt efter, LYSSNA NU NOGA, får jag en riktig ass-slap bakifrån. Ingen "oj-jag-råkade-gå-för-nära-och-rörde-vid-din-rumpa" och inte heller en kanin-smekning... Det LÄT.

Yessica vänder sig om, cool lugn...
- And what the hell was that good for?!
- *Dansk ful kille mumlar på danska*
- Is that yours? (pekar på ölen)
- Yeah?

VAD HADE DU GJORT?
1. Kastat din öl på honom? (NEJ! Alkohol är dyrt i Dk så det riskerar man inte)
2. Dra upp en meningslös diskussion (som ändå inte leder någonvart)
3. Ta hans öl och häll ut den på honom (varför inte?)

Och Yessica häller ölen över hela honom. Ja, på byxorna, skjortan... Äkta filmscen! (som alla brudar har drömt om att få göra, men inte vågar erkänna, ha ha...) Han bad om ursäkt efteråt, förstås.
Em till Yess (när jag berättat storyn för henne): Jaha, men bad du om ursäkt?
Yess: Nej, varför skulle jag göra det?
Em: *suckar*



Efter att ha suttit in några timmar där gick vi sedan till stationen... däckade på Kastrup som små barn för att tåget inte gick förrens kl. 6... så hemma var jag kl. 7. Fett sugen på pommes och Mc Donalds hade precis stängt. Ingen bra avslutning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar