Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

torsdag 16 juli 2009

Knock u down

Tiden går snabbt när man har roligt... halva inne nu (sommarlovet då). Måndagen spenderades med Em, gick en runda i stan, tiggde glass på hennes förra jobb och fick till och med köpt mig ett par flipflop. Okej mamma, jag håller med dig, sneakers är för varmt nu. Om mina 200 sår ska läka får jag väl bli kompis med mina flip-flops nu.

Tisdagen = stranden hela dagen. Med Sabine. Och en hel liter kaffe. Hela 6 timmar! Blev inte bränd heller för den delen... Yessi har fått solbränna, hö hö. Sedan ringde mitt gamla jubb, ups, glömt lämna tillbaka högtalare (som upptog halva mitt rum) - så snabbt for vi dit, slänger av skiten, hämtade nya högtalare som jag fick gratis av Sony Ericsson (!), sedan till Per Albins krog...

Yess till Mr sexy pizzabagare (på fet jävla bred skånska): Eehhh.... duue.... Om man har beslutsångest, vad tar man då? (med ett idioti-face)
Pizzabagaren: *skrattar*... Tjaaaa, det beror ju på vad du gillar.... he he
Yess (som inte fattar vinken): Jag är en soptunna. Vad hade du valt?
Pizzabagaren: Pizza... blaha blaha...
Yess: DEN tar vi...

Jag får nog börja skilla mina repliker snart igen alltså, ha ha...

Onsdag: Träffade Martina från Grekland som är här nu på besök... Hon var en av de galna grekerna som jag träffade när vi var nere och undervisade i Thessanoliki, April... Så det blev en guidad tur i Malmö. Inte för att här finns så mycket och se, men om man väl är på G så är följande ett måste;

- Polska marknaden vid Möllan (Smink, väskor, skor... ALLT är stöldgods. Nice prize!)
- Västra hamnen med trevligt sällskap och mycket sprit.
- Äta riktig falafel... på riktigt! Bergsgatan, jalla jalla! (Om du har urringnig kan du dessutom få nice prize)
- Klubba på Cuba Café (men då jävlar får du vara rapp i käften och helst öva på din spanska... Nice prize där också!)

Nu off to the beach!

4 kommentarer:

  1. Man kan inte förvänta sig något annat av dig. Falska apa

    SvaraRadera
  2. Tro inte att du är smal precis, det väller ut här och där

    SvaraRadera
  3. Instämmer borde tänka lite

    SvaraRadera