Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

söndag 26 juli 2009

Har du sett en svart man in action?

Vet ni hur gott kaffe är när man har längtat efter det i tre dagar? Åh... Klockan är halv 5 och jag vaknade för en timme sedan, sitter i soffan med laptopen i knäet och njuter av att göra... ingenting. Hyrfilm och lösgodis på detta hade gjort susen. Och fuck vad tiden går fort. Ska försöka dra allt lite kort...

Förra helgen hade vi besök av två grabbar från Göteborg, så det blev allt från vattenpipa, samboca, obekväma sängar och spotify! De stannade i två dagar och så vi hann även ha boxningsträning i Emelies vardagsrum, vilket senare ledde till en helgalen fest hos Emma där folk hade toapapper på huvudet och solbrillor i galna färger. Jag behöver inte förklara mer...


Sabine har fyllt år, har träffat mina fuzziez, spelat in musikvideo (lägger upp den så fort den kommit ut), photoshoot, restaurang-besök, tränat när det spöregnat, bankomaten har svalt mitt kort (glömt pinkoden), utekvällar... dessutom tränat som svin till Möllevångsfestivalen som var jäkligt nice, dock inte riktigt som vi förväntat oss... I höjd med detta har jag jobbat varje natt, vilket börjar synas i ögonen tydligen.
Mamma till Yessica: Fan, du ser tio år äldre ut.
Vilken komplimang... jag är i alla fall 2 kilo smalare. Allt för en tight ass. Eller?

Ha ha, by the way... jag är den enda tjejen i vårt distrikt där jag jobbar, resten består av 2 blackies, en arab och en tysk. Dessa människor är sjuka. Exempel:
Igår satt jag i busskuren för att vänta på resterande tidningar då Mr Black 1 går och sätter sig i sin bil så länge. Föreställ er bilden av att det är kolsvart ute, klockan är 03:30 och de enda som regerar gatorna är taxibilar. I nattens tystnad öppnas Mr Black's bildörr från ingenstans och ut springer han - snabb som en tiger – och lägger sig på asfalten, mitt i gatan.
Ur Yessicas synvinkel: En svart man in action (det du HINNER SE är ögonvitorna) som springer snabbare än ljusets hastighet för att fånga mat för dagen. Tänk er detta LIVE.
Yessica: Va hände?
Mr Black: (på grov afrikanska) JAG SÅOUG EN RÅOUTTAAA!
Svårt att beskriva, men detta är en som en smaskig dessert mitt i vardagen, höll på att dö...

Från det ena till det andra, igår skulle vi till skogen (även kallat livskvalité, familjetid) för att promenera. Då har Yessica sprungit på natten (= död) och ska träna house senare på kvällen (= självmord) – och då ska mamma även klämma in 1 timmes promenad... i skogen. Det blev 3 timmar istället, vi gick vilse. Jag var fucked up förbannad. Skratta ni...

Chris ringer och väcker mig på fredagsmorgonen och säger att han pratat med Arash som vill att vi ska uppträda bakom honom i år igen. Tror det kommer vara i samband med RixFM festivalen som arrangeras på Stora scenen, Malmöfestivalen... Kan bli kul :-) Vi ska koreografera till låten nedan...



Ikväll ska jag klippa mig hos mamma Tina, tror det var ett år sedan sist. Sedan har man en händelserik vecka framför sig. På tisdag ska jag träffa Miss Shaniqua som vill låna mitt face, vi får väl se vad han förvandlar mig till. Nästa söndag börjar SummerDrop. Sedan händer andra saker jag inte riktigt kan avslöja än. Men hösten kommer bli väldigt annorlunda för min del...

1 kommentar: