Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

söndag 29 mars 2009

Sun-day

Det har varit en lång dag idag... För att inte tala om gårdagen! Då inträffade en incident som jag hade hoppats på att slippa, men ibland avgör slumpen, eller varför inte ödet... Jag bara hoppas att han har insett att jag har brutit kontakten nu för gott. Berättar mer om det längre fram.

Igår ikväll snackade jag med min gode vän Alban som jag inte har träffat på ett halvår! Så efter han slutat jobb träffades vi på Emelies jobb och snackade skit, allt i turbo x2. Och trots jag åt precis innan jag stack lyckades jag fanimej klämma ner en stor tallrik pommes och en hot dog á la Em. Fattar inte att det kan gå ner så mycket... Alban tycker jag har blivit tjock :-) Så när alla andra gör plastikoperationer så förminskar jag min magsäck...

Idag vaknade jag av att jag ligger på mage, svintorr i halsen och något förlamad (tänk er en fet groda med ben och armar utsträckta över sängen). Sedan snoozar hon i 1,5 timme innan hon går ut med mamma en sväng. Helt plötsligt blev hon sen till ett möte eftersom hon hade glömt att ställa fram klockan - och därefter tränade Yessi i 6 timmar... STÖRTSKÖN SÖNDAG! Om jag hade kunnat leva på dansen så hade jag gjort det. Vi får väl se vad det blir av mig.

Så på fredag blir det Moa, jag, Li och Emma som uppträder... det kommer bli tungt! Lovar att filma allt så att det ev. kan läggas upp sedan (om vi inte gör bort oss allt för mycket). So stay tuned...

Nu har jag precis kommit ur duschen... och nu ska jag slipa ett inlämningsarbete. Gotta do what u gotta do...

Luv Y

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du en dag vaknar upp ur din lilla bubbla, och inser hur dåligt du beter dig och hur omogen du är.

    SvaraRadera
  2. Vem du än är, prata med mig istället face to face om det är så viktigt.

    SvaraRadera