Yessica är en typisk tjej som ljuger om sin ålder, har en gränslös kärlek till sneakers och dödar för sushi. Hon bor i centrala Malmö och skrapar ihop varje liten slant för att kunna åka till L.A. våren 2010. Följ hennes blogg för att få veta mer om hur det är att ha tusen drömmar, vara danslärare och ständigt ha åsikter om ditt och datt.

fredag 6 mars 2009

Today was a good day - Ice Cube

Yo people.

Idag fick vi till uppgift att planera en intervju med en person som mer eller mindre har stort inflytande i Malmö inom ex. miljö, kultur, politik etc. Detta ska då skrivas i publiceringsform och gärna på ett sätt som ska locka en läsare till läsning... Jag bläddrar igenom telefonlistan på min nalle för att hitta ett lämpligt offer och inser hur många sjuka människor jag faktiskt känner. Inte bara som har ett gott inflytande, utan som faktiskt påverkar vårt Malmö på ett positivt sätt... Då menar jag ex. för ungdomar, kultur, att jobba idellt osv.

Poletten ramlade ner.

Malena är en sprallig eldsjäl som jobbar på Arena 305, har dansat salsa i Rio, dykt i Hawaii, utbildad dansvetare och akademiker, jobbar för ekologiskt, bär hängslebyxor, använder handgjorda örhängen från Brasilien, jobbar mot kvinnoförtryck, dansar locking, skapar forum för ungdomar osv. En av de phetaste människorna jag känner... varför skaffa barn, villa och volvo? Nä...

Så jag begav mig till Arena 305 efter svensklektionen och pratade om allt.... förutom själva intervjun, ha ha. Men ser det ljust ut om extraknäck där till sommaren. Och tidningsbärarna ska också höra av sig ang timanställning... måste ha någonting vid sidan om danslärarjobbet. Inte för att det är dåligt betalt, but I gotta make money. Ska till L.A. sommaren 2010, så jag sparar som ett djur för att min barndomsdröm ska gå i uppfyllelse.

Hade en lång frukost-diskussion med min snart 20-åriga bror Jim imorse - om drömmar. Som fisk dagdrömmer jag väl en del, men har även många stora mål vid sidan om... Det är så mycket jag vill göra att jag inte vet vart jag ska börja sätta fingret på...
Jag menar, varför inte sova på hängmatta i en regnskog, bli entrepenör, äta blåbärspannkakor i New York, smaka svindyra ostar i Paris, plugga japanska på Komvux, bli världskoreograf, jobba idellt i inom Röda korset, besöka en gospelkyrka i Harlem, vandra i Anderna, blanda drinkar på en bar i Hawaii, studera på polishögsskolan...

Läs The Secret av Rhonda Byrne så förstår Ni vad jag menar.

Mer om Polis-planerna längre fram.

I'll be right back.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar